RayTracer
Změny provedené v jednotlivých verzích aplikace:
- 1.0
- 1.0
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.4
- 1.5
- 1.6
- 1.7
- 2.0
- 2.0
- značné urychlení výpočtu díky nahrazení předávání rozsáhlejších parametrů hodnotou -> reference
- 2.1
- 3.0
- 3.0
- značné urychlení výpočtu kvůli redukci přesnosti desetinné aritmetiky (double -> float)
- přidány objemové procedurální textury - mramor a dřevo
- 3.1
- pro výpočet scény je vytvořeno samostatné vlákno s menší prioritou, aby bylo možno pracovat s GUI a případně výpočet zastavit
- ToDo
- adaptivní procentuální omezení hloubky rekurze
- tělesa toroid (kobliha) + elipsoid (matice roztáhnutí)
- lepší implementace kvádru - rovnoběžné roviny
- seznam všech průsečíků místo nejbližšího
- jittering + adaptivní
- plošné zdroje světla - pomoci obdélníkové matice bodových
- směrová světla - rovnoběžné paprsky z nekonečna
- ubývání světla s rostoucí vzdáleností od zdroje
- světelný buffer - směrová krychle
- zlepšit mapování textur pomocí u, v
- 3D textury - šrafa
- bump textury
- CSG stromy
- hloubka ostrosti kamery
- různý lom světla pro různé vlnové délky
- procedurální plamen